دستور پخت خوشمزه ترین “دونات” خانگی


طرز تهیه ی دونات خانگی


شیرینی دونات خانگی بسیار خوشمزه می باشد و از جمله محبوب ترین شیرینی ها در جهان می باشد که در کشورهای مختلف با دستور تهیه های گوناگون تهیه می شود ، با نمناک همراه باشید تا بهترین دستور تهیه دونات خونگی را برای شما آموزش دهیم.


مواد لازم درست کردن دونات پفکی


آرد:نیم کیلو

شکر :100 گرم

خاکه قند :200 گرم

ماست غلیظ :1 پیمانه سرخالی

تخم مرغ :2 عدد

روغن آبکرده :100 گرم

دارچین :2 ق س

بیکینگ پودر :2 ق م

جوش شیرین :1/2 ق م

نمک :1/2 ق چ

طرز تهیه شهد روی دونات :

پودر شکر، شیر، وانیل و نمک را مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود، حدود ۱۰ دقیقه زمان برای این کار کافی است.

روش پخت دونات خانگی

مرحله اول :

ابتدا در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و روغن و شکر را با آن مخلوط میکنیم و با دور تند هم زن هم میزنیم تا کاملا رنگشان سفید شود.

مرحله دوم :

در ظرف دیگری بیکینگ پودر ، نمک و جوش شیرین را در ماست میریزم و حل میکنیم و این مایه را به مایه تخم مرغ ها اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم

مرحله سوم :

سپس آرد را کم کم اضافه میکنیم و با قاشق یا لیسک هم میزنیم تا زمانی که مایه حالت خمیری پیدا کند ، خمیر بدست آمده نه زیاد باید شل و چسبان باشد و نه زیاد سفت و خشک.

مرحله چهارم :

در این مرحله روی خمیر را با سلفون بپوشانید و 2 تا 3 ساعت اجازه بدهید تا خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود.

مرحله پنجم :

بعد از استراحت کردن خمیر ، روی یک میز یا سطح صاف مقداری آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار میدهیم . خمیر را با وردنه به قطر 1 سانتی متر باز کنید و با یک قالب گرد و یا دهانه استکان به صورت حلقه حلقه برش میدهیم .اگر هم بخواهید وسط دونات شما سوراخ داشته باشد با یک قالب دایره ای کوچکتر وسط آن را بردارید.

مرحله ششم :

دریک ظرف گود مقداری زیادی روغن بریزید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم داغ شود. سپس دونات ها را طبق حجم ظرف و روغن داخل آن بریزید تا دو طرف آن سرخ شود.

مرحله آخر طرز تهیه شیرینی دونات :

وقتی دونات ها پف کردند و طلایی رنگ شدند از داخل روغن بر میداریم و داخل صافی قرار میدهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. خاک قند و دارچین را هم مخلوط میکنیم و روی دو طرف دونات ها می پاشیم . برای تزیین هم میتوانید از پسته خرد شده و یا شکلات ذوب شده استفاده کنید.

منبع :honardarkhane

نظرات

پست‌های پرطرفدار