سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با دستوری متفاوت

سالاد ماکارونی از انواع سالاد های مغذی و خوشمزه است که به دلیل طعم و مزه بی نظیری که دارد اغلب در مهمانی ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار راحت است و اگر شما فوت و فن هایی را در هنگام تهیه این پیش غذا رعایت کنید می توانید سالادی خوش طعم را در تهیه کنید. توجه داشته باشید که سالاد ماکارونی از انواع سالاد های کامل است و شما می توانید در صورت تمایل این سالاد را به عنوان غذای اصلی نیز میل کنید.

مواد لازم

هویج 2 عدد

ماکارونی فرمی ا بسته

فلفل دلمه 1 عدد(می توانید از رنگهای مختلف فلفل دلمه برای زیباتر شدن غذا استفاده کنید)

نخود سبز پخته 200 گرم

ذرت شیرین پخته شده 250 گرم

سوسیس 300 گرم

لیمو ترش 1 عدد

سس مایونز 500 گرم

روغن زیتون نصف ته استکان

ادویه (نمک،فلفل سیاه ، زردچوبه) به مقدار نیاز

خیار شور



طرز تهیه سالاد ماکارونی

برای پخت سالاد ماکارونی ابتدا ماکارونی ها را در ظرف آب جوش که به آن روغن زیتون، زرد چوبه و نمک اضافه کردیم میریزیم تا بیشتر از حد معمول که زمان پخت ماکارونی هاست ،بپزد و کاملا نرم شود.

بهتر است در آبی که برای پخت ماکارونی آماده کردیم روغن و نمک بیشتری بریزید تا طعم ماکارونی ها بهتر شود.سپس ماکارونی ها را هنگام آبکش کردن چند بار با آب خنک بشویید تا کاملا سرد شوند.

بقیه مواد ترکیبی را که شامل نخود فرنگی ، ذرت ،سوسیس خرد شده ،فلفل دلمه ریز خرد شده ،هویج رنده شده که البته بهتر است با دنده درشتر رنده شود و خیار شور نگینی خردشده و ماکارونی پخته آماده شده مخلوط میکنیم.

برای درست کردن سس سالاد ماکارونی ابتدا در ظرفی سس مایونز را می ریزیم و به آن فلفل سیاه و آب لیموی تازه گرفته شده اضافه میکنیم و هم میزنیم و به داخل بقیه مواد ترکیب شده اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا همه مواد در کنار هم میکس شوند.

سالاد ماکارونی آماده شده را در ظرف سر پوشیده مورد نظر بریزید و به مدت یک ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنید و بعد نوش جان کنید.

توصیه می شود سالاد ماکارونی را بخاطر ویژگی پاستا که رطوبت را تا حد زیادی به خود جذب میکند،براینکه بعد از اضافه کردن سس و گذاشتن داخل یخچال خشک نشود به آن مقداری روغن زیتون هم اضافه کنید.

نکات تکمیلی در مورد سالاد ماکارونی

در صورتی که دوست داشته باشید می‌توانید دو عدد سیب زمینی متوسط را آب‌پز کنید و بعد از خنک شدن، آن‌ها را هم نگینی خرد کرده و به سالاد خود اضافه نمایید.

اگر از ترکیب هویج خام در غذا خوشتان نمی‌آید می‌توانید هویج‌ها را هم مانند سیب زمینی در آب بپزید و بعد نگینی خرد نمایید.

ماکارونی رطوبت زیادی را به خودش جذب می‌کند و به همین علت بعد از اینکه داخل یخچال گذاشته شود کمی خشک می‌شود. شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری آب مرغ و یا روغن زیتون از خشک شدن سالاد خود جلوگیری کنید.

اگر می‌خواهید رنگ بهتری به سالاد ماکارونی خود بدهید می‌توانید مقدار کمی زردچوبه به ماکارونی‌هایی که در آب می‌جوشند اضافه کنید.

اگر تمایل دارید سالاد ماکارونی را مانند دیگر اجزای سفره‌تان در اشکال مشخصی سرو کنید، می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی ژله استفاده کنید. تنها می‌بایست بعد از آماده شدن سالاد آن را درون قالب مورد نظرتان بریزید و بعد درون یخچال قرار دهید. اگر از قالب‌هایی استفاده می‌کنید که قابلیت خم شدن ندارند کف ظرف یک لایه سلفون یا کیسه فریزر قرار دهید تا از خارج شدن سالاد از قالب مطمئن شوید.

زمان آماده‌سازی سالاد ماکارونی حدودا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است؛ اما حتماً یک الی دو ساعتی را که سالاد باید در یخچال سرد شود، در نظر داشته باشید تا سس به خوبی به خورد سالاد برود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از ترکیب کاهو با هر سالادی لذت می‌برید می‌توانید از برگ‌های کاهو به عنوان قالب زیر سالاد ماکارونی استفاده کنید و یا آن‌ها را روی سالاد خرد نمایید.

سالاد ماکارونی با کالباس دستور پخت محبوب‌تری است؛ اما اگر به فکر سلامتی خانواده و عزیزانتان هستید می‌توانید فیلۀ مرغ را به همراه یک پیاز کوچک، ادویه و آب بپزید و بعد از آب مرغ مزه‌دار شده در سس سالاد هم استفاده کنید.

سالاد ماکارونی به جز کالباس و مرغ با مواد دیگری نیز تهیه می‌شود که شاید خیلی مجلسی نباشند؛ اما سلیقه‌ای است و بسیاری از خانواده‌ها آن را می‌پسندند. سالاد ماکارونی می‌تواند با تن ماهی و سوسیس نیز پخته شود. برای سالاد ماکارونی با تن ماهی حتماً توجه داشته باشید که کنسرو تن ماهی را از قبل در آب بجوشانید. سالاد ماکارونی با سوسیس هم می‌تواند بسته به سلیقه‌ی شما با سوسیس خام، کبابی و یا سرخ کرده درست شود.

اگر قصد دارید مدل رژیمی این غذا را بپزید می‌بایست سس مایونز را حذف کرده و مقدار ماست را افزایش دهید. سپس از مقداری روغن زیتون نیز برای مزه‌دارتر شدن سس استفاده کنید. سالاد ماکارونی رژیمی هم به اندازه‌ی آموزش سالاد ماکارونی که پیش‌تر گفته شد خوشمزه و بسیار سالم‌تر است.

بیکن و سوسیس

بیکن در یخچال به مدت یک هفته سالم می ماند اما سوسیس خام باید تا دو روز بعد از خرید مصرف شود .البته نگهداری هر دو به مدت 1 ماه در فریزر ممکن است و تعدادی از سوسیس ها را می توان به مدت دو ماه در فریزر نگهداری نمود . تا یک هفته در یخچال سالم می ماند و می توانید آن را میل نمایید اما سوسیس خام باید ظرف دو روز مصرف شود. هر دو را می توان برای یک ماه به صورت یخ زده در فریزر نگه داری نمود، عمر این غذاها معمولا طولانی است و باید پیش از فاسد شدن میل شوند .

نظرات

پست‌های پرطرفدار